piątek, 27 września 2019

Powtórzenie kształtów i kolorów z 1 klasy na... macie do kodowania.

Podejrzałam niedawno ciekawy pomysł na zajęcia w klasach młodszych z... kodowaniem. Kodowaniem na dywanie, oczywiście. Czas na powtórzenie kolorów i kształtów w j. angielskim!

Człowiek lubi wyzwania, więc ja też takie małe podjęłam. Jest to program Uczymy Dzieci Programować:)
Skontaktowałam się z UDP na FB i jest możliwe wzięcie udziału w programie nawet jeśli nie wypełni się wszystkich zadań. W wiadomości napisano, że ważne, aby generalnie kodować - szczególnie, że jestem językowcem i nie wszystkie zadania mogę dostosować, nie zawsze nawet jest na to czas...

Pomysł na tą powtórkę pochodzi z kodujmata.pl - to właśnie tam znalazłam do pobrania kształty (darmowe jest 15 elementów), które wydrukować można na kolorowych kartkach. Ale równie dobrze można narysować je samemu :)

Na górze maty (ja miałam kolorowy brystol z kwadratowymi polami) układamy kształty czarno-białe, po lewej stronie kolory (kawałki papieru w kolorach kształtów). Powtarzamy angielskie nazwy kształtów (What is it? What's this? This is a ball.) oraz kolory (What colour is it? It's a red ball.). Umieszczamy je z dziećmi na macie w odpowiednich polach (Where should we put it? Here!).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Maty do kodowania

Dawno, dawno temu... Tak mogłaby zacząć się ta historia:) W wakacje 2019 roku trafiłam na FB na informację, że ktoś by chciał szkołom d...